2017
Słońce w XII domu
2017
MEDIUM artbook
2017
Medium
2017
Matka natura z owocami
2016
KRÓLESTWO
2015
KSIĘŻYCÓWKA
2015
KINDERTURNEN artbook
2014
Głowa do wycierania
2014
3P, czyli Plica Polonica Poetica
2014
Altana Westchnień
2014
MIŁOŚĆ I MEDYCYNA. Antologia
2014
Phallus Indusiatus
2013
ŚCIANA
2013
HOMEBODY
2013
SZKIELETY
2012
KINDERTURNEN
2012
Greetings from Eternity
2012
DEADLINE. Never Ending Story
2012
Kiedy rozum śpi budzą się demony. Nokturn
2011
Future Perfect
2011
Mirror Error
2011
Moje małe szybki
2010
Antykalendarz
2010
Łabędzi śpiew
2010
Sculptures just now!
2010
Monuments
2009
Ustawienia/ćwiczenia
2009
Szkielety
2009
Zakrywanie/Odkrywanie
2009
Obieg zamknięty + Głuchy telefon
2008
Roślina, skamielina, grzyb, koguci grzebień, serce czy zakrzepła krew...
2008
Bez tytułu
2006
Gabinet
2006
Studia Gimnastyczne
2006
Szczęśliwi, którzy idą do pracy. Szczęśliwi, którzy wracają do domu.
2006
Ty i ja
2006
Cukrownica
2005
Sztuka na marginesie,
na marginesie sztuki
2005
Under the Head
2004
Absence
2004
Nos duo
 

Słońce w XII domu

Słońce w XII domu odnosi się do astrologicznej koncepcji, według której obecność słońca w tzw. XII domu wpływa na zdolności przywódcze, potrzebę dominacji a jednocześnie stłumienie potrzeb i pragnień, prowadzące do twórczej sublimacji. Artyści kształtujący wizualne ekwiwalenty opisu świata uzyskują „obrazowe przywództwo”, czy też władzę reprezentacji.

Używana szklarnia wybrana do zbudowania instalacji, to forma, w której to, co było niegdyś poddane opiece ogrodnika, wypełnione zostało znalezionymi na miejscu przedmiotami ułożonymi w nowe formy. Orzechowska zbiera pozostałości, fragmenty i resztki, nadaje im nową funkcję, stosuje je jako materiały wypełniające nisze i zakątki wybranego obiektu, poprzez swój kształt także kojarzącego się z domem. Buduje z nich tkanki, zbiory i klastry.

Szklarnia, to pułapka na słońce, która pozwala oświetlać, ogrzewać rośliny, sprzyjająca fotosyntezie. Teraz możemy dzięki światłu dnia zaglądać do zakamarków instalacji, a w nocy ona sama emituje silne światło od wewnątrz. Artystka świadomie unika tworzenia dzieł od podstaw, przetwarzając znalezione materiały i formy. To znaleziska dyktują poprzez swoje własne cechy formalne i materialne, co może zostać z nich zbudowane.



Ta strona jest zoptymalizowana pod przeglądarki: Mozilla Firefox 3.0+, Opera 10.0+, Internet Explorer 6.0+, Safari 4.0+